TRT 1

TRT1 is Turkey’s first national channel, founded in 1968. It was the only TV channel until 1990.

Key facts

Audience Share

3.96

Ownership Type

State Owned

Geographic Coverage

National

Content Type

Free content

Data Publicly Available

ownership data is easily available from other sources, e. g. public registries etc.

2 ♥
Ownership

Ownership Structure

State owned

Facts

General Information

Founding Year

1968

Ceo

Şenol Göka

Affiliated Interests Ceo

Born in 1962 in Denizli, Göka studied journalism at Marmara University. In 1985, he started working for TRT. Between 2012 and 2014 he worked an advisor (müşavir) in the Prime Ministry. He became the Assistant to the General Manager of TRT and a member of the Board of Directors in June 2014. In October 2014 he became the General Manager (Genel Müdür) of TRT.

Editor-In-Chief

Kurtuluş Zeydan

Affiliated Interests Editor-In-Chief

Kurtuluş Zeydan, born in Hakkari, is a graduate of Gazi University's Communications Faculty. He started working for TRT in 1994, where he produced many programs. In October 2010 he became the Manager of Programming at TRT1, and since 2013 he's been working as the General Coordinator. His father Mustafa Zeydan was elected as a Parliament Member from Hakkari in 1990 and 1995 from Dogru Yol Party (DYP) and independently in 2003, switching to ANAP and eventually to AKP. One of his brothers, Rüstem Zeydan, was a Parliament Member for AK Parti (from Hakkari) between 2007-2011 and a candidate in 2015. His other brother, Abdullah Zeydan, was a candidate for HDP for Hakkari in 2015. Kurtuluş Zeydan’s father-in-law Fuat Sönmez also held managerial positions at TRT.

Contact

TRT Sitesi Turan Güneş Bulvarı 06540 Оr-аn Аnkara, +9 0312 463 23 30, www.trt1.com.tr

Financial Information

Revenue (in Mill. $)

MD

Operating Profit (in Mill. $)

MD

Advertising (in % of total funding)

MD

Market Share

MD

Further Information

Sources

Retrieved August 22, 2016, from ticaretsicil.gov.tr

  • Bianet
  • Reporter without borders
en
tr
  • Project by
    Bianet
  •  
    Reporters without borders
  • Funded by
    BMZ